Dnia 4 października 2019r. w Zespole Szkół we Wzdole Rządowym po raz pierwszy obchodziliśmy Światowy Dzień tabliczki Mnożenia. W tym dniu uczniowie na całym świecie, już dziewiąty rok z rzędu, przypominają i udowadniają wszystkim jak ważna jest znajomość tabliczki mnożenia.

Nasza szkoła do tego święta szykowała się przez cały tydzień. Uczniowie w klasach przygotowywali okolicznościowe plakaty. Na korytarzach całej szkoły zawisły kartki z przykładami z tabliczki mnożenia. Wszyscy z zapałem ćwiczyli i w domu, i w szkole, czytając np. takie rymowanki: „Czekolada mleczna jest numerem jeden 9 razy 9 to 81”, „Pies a płotem szczerzy kły 9 razy 7 jest 63”, „Uwaga dzieci mam ważne wieści 5 razy 8 będzie 40”.

Finał przygotowań nastąpił w piątek, 4 października. Wszyscy uczniowie klas 3 – 8 przyszli wtedy do szkoły odświętnie ubrani, nie tylko ze względu na świąteczny czas, ale przede wszystkim dlatego, że w tym dniu cała społeczność naszej szkoły miała egzamin z tabliczki mnożenia.

Egzamin odbył się pod hasłem „Młodzi sprawdzają jak starsi tabliczkę mnożenia znają”. Egzaminatorami w tym dniu byli nie nauczyciele, ale uczniowie, którzy przepytywali starszych kolegów, posługując się w razie wątpliwości kalkulatorem. Byli to uczniowie klas 3: Igor Zdzymira, Zuzanna Michta, Wiktora Wilkosz, Bartosz Ksel, Karolina Sokół, Jan Miziewicz. Nad przebiegiem i organizacją egzaminu czuwali uczniowie klas 7: Natalia Mendak, Karolina Michta, Angelika Cieślik, Magdalena Ulikowska, Sara Pajdo. Na szkolnym korytarzu krążył patrol, który przepytywał z tabliczki mnożenia nauczycieli oraz inne osoby dorosłe, byli to: Kacper Szmalec, Mikołaj Szmalec, Wiktoria Szafraniec.

Koordynatorem całego święta była nauczycielka matematyki, pani Małgorzata Skrzypek, a nad całością czuwała pani dyrektor, Justyna Sikora.

Uczniowie podczas egzaminu musieli rozwiązać w trzy minuty pięć przykładów z tabliczki mnożenia i dzielenia, dostosowanych trudnością do poziomu uczniów.

Okazało się, że taki egzamin to poważna sprawa i niestety czasem nawet najlepszym stres dał się we znaki. Były też bardzo pozytywne zaskoczenia – czasem uczniowie, którzy na co dzień nie są matematycznymi mistrzami, tabliczkę mnożenia opanowali perfekcyjnie. Ostatecznie przepytanych zostało 155 uczniów, oraz kilkunastu dorosłych. 59% uczniów uzyskało tytuł Mistrza Tabliczki Mnożenia w roku szkolnym 2019/2020.

Wyniki poszczególnych klas:

Miejsce 1 – klasa 6b (93% piszących uzyskało tytuł Mistrza Tabliczki Mnożenia)

Miejsce 2 – klasa 7b (86%)

Miejsce 3 – klasa 7a (73%)

Pozostałe lokaty:

  1. klasa 6a – 68%
  2. klasa 6c – 67%
  3. klasa 3a – 60%
  4. klasa 3b – 46%
  5. klasa 4 – 44%
  6. klasa 5b – 33%
  7. klasa 8 – 41%
  8. klasa 5a – 29%

Wszystkim Mistrzom Tabliczki Mnożenia gratulujemy, a tym, którym w tym roku się nie udało, obiecujemy, że już za rok będą mogli wszystkim udowodnić, że – jak głosiło hasło na jednym z plakatów – „tabliczka mnożenia to ważna sprawa, sport dla mózgu, świetna zabawa”.

Zespół Szkół we Wzdole Rządowym

Poprzednie artykuły

Rozwój infrastruktury edukacyjnej na terenie Gminy Bodzentyn

rpo ws znaki promocyjne zestawienie1 poglad

Realizowane projekty

 

     

 

Urząd Miasta i Gminy w Bodzentynie

ul. Suchedniowska 3

26-010 Bodzentyn

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do naszego

NEWSLETTERA